tisdag 15 september 2020

Mot hösten



Höstrabatt hemmavid

Efter en synnerligen händelsfattig sommar för oss 70-plus: are går vi nu mot en förhoppningsvis förbudsfattigare höst och vinter. Kanske kommer det rentav finnas material att fylla denna blogg med? 

Jag återkommer i så fall. Nu har museer, biografer och teatrar öppnat igen, och kanske kommer det löna sig att betala för en operabiljett också. Men, tyvärr, så kommer Musikhögskolan enbart satsa på "digitala elevkonserter" i höst. Är vi inte urtrötta på allt som ska skötas digitalt nu efter sju månader?

Det fanns en gång ett liv utanför datorn.







Kungliga Musikhögskolan i Stockholm, belägen i korsningen Valhallavägen/Lidingövägen, invigd 2016. Exteriören liknar ett vitt piano med svarta tangenter, tycker jag.






2 kommentarer:

  1. Du är i alla fall hjärtligt välkommen tillbaka! Nu börjar äntligen allt lätta, så du skall se att de blir säkert en hel del kul att göra i höst. Jo, jag känner till Musikhögskolans elevkonserter, men har aldrig varit på någon. Just klassisk musik tycker jag att det är helt OK att lyssna på i radion eller för all del i TV-n, men opera vill jag absolut uppleva i verkligheten.

    SvaraRadera

Butiken som helst inte sålde

  Vårrengöring. Fri bild från Pixabay.com När jag drar omkring på min motvilliga dammsugare hemma inser jag att den sjunger/suger på sista ...