tisdag 10 mars 2020

Gemsweekly Photochallenge: EKA



Bild från öster över min sommarby.




Veckans fotoutmaning från Gems Weekly är ordet EKA, så jag passar på att publicera den fina bilden från min sommarby, som en av mina gäster tog vid ett besök. Som synes av datumet är det snart åtta år sedan, men vyn ser likadan ut idag, 2020. EKAN är en äkta skärgårdsbyggd flatbottnad sådan med lösa årtullar, och den används bland annat för "städning" av den lilla dammen framför mitt hus. Karpar och kräftor är inplanterade, men förmår inte alltid rensa upp i djungeln av gula näckrosor och andra vattenväxter. 

När jag ledsnar på vinterblask med regn, blåst och lera brukar jag drömma över den här bilden och räkna veckorna tills jag är där igen.






12 kommentarer:

  1. Sommaridyll med ekan i centrum! Bilden får mig att längta till sommaren!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Heisann, kanskje det var en gammel eke vil burde sette ut på dammen vår. Nå trengs ikke rens på en stund der, men likevel, det kunne ha blitt et like vakkert syn som ved din sommarby!

    SvaraRadera
  3. Fint att ta fram en bild, titta på den och minnas händelsen. Och ekan är så fin.
    Kan inte kommentera på vanligt sätt med namn och webadress Har ju inte Blogger. Kanske kan du ändra i inställningarna.

    SvaraRadera
  4. Bilden är väldigt idyllisk och fin. I år har vi visserligen haft en grön vinter, men jag förstår att du längtar efter sommar och värme när du tar fram det här fotot.

    SvaraRadera
  5. Så utmärkt att du hittade den perfekta bilden till inlägget. Det är inte alltid jag har sån tur att jag hittar bilder i mitt arkiv fast jag VET att jag har fotat något som skulle passa.
    Ingrid

    SvaraRadera
  6. Jag tror tyvärr att just detta bloggprogram inte har något annat kommentarsalternativ än Blogger. Tråkigt, men jag har stött på samma problem hos andra bloggare, som brukar delta i Gems Weekly, och ofta har sååå fantastiskt fina bilder att man vill kasta sig på kommentarsknappen och berömma. Men så går det inte för att vederbörande har ett så krångligt kommentarsprogram, som kräver ingående registrering med personliga uppgifter, men sen inte fungerar ändå. Som med allt annat i den digitala: bristande kompatibilitet mellan programmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej fina, tyvärr vet jag inte varför det inte fungerar för vissa :( så tråkigt när man trycker på din länk kommer jag dock direkt till ditt fina inlägg.
      Jag har inte hittat ngt annat vi kan använda för att lägga upp länkar och hittar du ngt får du gärna återkomma.
      Tack för att du är med i alla fall
      Kram

      Radera
  7. Underbar bild, som jag förstår att du sitter och drömmer till. Bilden kanske även kan passa i kommande tema DAMM.
    Jag känner igen det där med krånglet att man inte kan kommentera utan en massa registreringar. Synd att det inte kan funka enklare.

    SvaraRadera
  8. Vackert! Och jag förstår att du längtar.

    SvaraRadera
  9. Jag förstår att du drömmer dig bort till den vackra vyn under gråkalla dagar! Det är så vackert och ekan är väldigt fin!

    SvaraRadera
  10. What an idyllic place!
    best regards
    What an idyllic place!
    best regards
    My contibution ...

    SvaraRadera
  11. For et vakkert bilde! Her var det skikkelig idyllisk. :) Til å drømme seg bort i.

    SvaraRadera

Butiken som helst inte sålde

  Vårrengöring. Fri bild från Pixabay.com När jag drar omkring på min motvilliga dammsugare hemma inser jag att den sjunger/suger på sista ...