måndag 30 december 2019

Ett värmande GOTT NYTT ÅR!



Det gamla året brinner sakta ner...

En lunch hos goda vänner, som bor i ett vackert hus från 1883 på Söder, inspirerade mig att tillönska mina läsare ett gott slut på 2019 och en god början på det nya året. Bara två dagar kvar på 2019, som jag avrundar med några rader av Elsa Beskow:

"Tack du kära gamla år,
som så trött på tröskeln står
och är snart ett minne!
Nya år,
kom med fröjd och sol och vår
och ett tacksamt sinne!"



Låt oss glänta på fönstret mot 2020-talet, där vi bland annat kan ana den nya Slussen, Stockholms hjärta, under uppförande om hörnet av Renstiernas Gata och Katarinavägen. Kräver dock kikare till hands. 



... och snart öppnas fönstret till ett nytt år.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Butiken som helst inte sålde

  Vårrengöring. Fri bild från Pixabay.com När jag drar omkring på min motvilliga dammsugare hemma inser jag att den sjunger/suger på sista ...