onsdag 10 juli 2019

Gems Weekly Photo Challenge: VISA



Interiör från konditoti Fazer i Helsingfors


Veckans fotoutmaning från Gems är ordet "VISA", och eftersom jag inte är någon sångare, varken av visor eller opera, så använder jag mig av verbet "visa" i betydelsen "exponera". 

Förra sommarens tripp till Helsingfors innebar bland annat ett efterlängtat besök hos klassiska Fazers konditori, vars hyllor dignade av läckerheter och frestelser, så oemotståndligt och skamlöst uppvisade. 

Här faller jag för frestelsen och visar resultatet:











Trots dessa oblygt uppvisade sockerbomber gav stadens invånare ett vältränat och slankt intryck. Kanske försvinner överflödet under regelbundet bastubadande?








4 kommentarer:

  1. Roligt att du visar bilder från Fazers konditori. Bakelsen ser oemotståndlig ut, men jag antar att den inte var billig...
    Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej, så trevligt att du visar upp valda delar av min födelsestad! Fazers konditori är trots min egen höga ålder betydligt äldre...

    SvaraRadera

Butiken som helst inte sålde

  Vårrengöring. Fri bild från Pixabay.com När jag drar omkring på min motvilliga dammsugare hemma inser jag att den sjunger/suger på sista ...