söndag 3 mars 2019

Besynnerliga budskap






Vem är det som förmedlar olika budskap till allmännheten i form av pappmuggar på trådstängsel? Det är fjärde gången jag noterat ett sådant, denna gång på Gärdet, i min näromgivning, tidigare utmed Värmdöleden och i Värtahamnen Där stod det: "Du duger". Bra budskap, men det här är jag tveksam till.

"Fall mjukt" - ja, ok för det. Risken för benfrakturer lär vara mindre då.

Men "Ligg kvar"? 

Nej, min erfarenhet är den motsatta. Om du faller, så res dig snabbt. Blir du liggande, finns det risk att bli trampad på. Eller något ännu värre. Så - res dig snabbt! Både kroppsligen och andligen.




2 kommentarer:

  1. I dag, på väg hem från en kurs här på Lidingö, såg jag ett liknande montage. Det står DÄCKA DIN SUGGA. Om jag inte sett ditt inlägg, hade jag nog inte lagt märke till det. Skrivet med pappmuggar. Ytterst märkligt och kryptiskt!

    SvaraRadera
  2. Ja, det budskapet kan man verkligen grubbla över. Ska det kanske vara "skugga"?? Men det låter inte särskilt vänligt, jag undrar om "muggristaren" verkligen har alla hästar inne i stallet, som man säger?

    SvaraRadera

Butiken som helst inte sålde

  Vårrengöring. Fri bild från Pixabay.com När jag drar omkring på min motvilliga dammsugare hemma inser jag att den sjunger/suger på sista ...