söndag 4 mars 2018

Rapport från en syateljé




Stilleben från flitens boning. Observera den tomma trådrullen!


Medan vintersolen kastar sitt bleka ljus genom fönstren sliter sömmerskan vid köksbordet med att förfärdiga den sommarklänning som beställts av  den kräsna "Mrs Mariadne". Inte en lätt uppgift efter så många år av "sy-rost"!

Ibland känner jag mig som Tilly i "Huset Elliott", när ögonen börjar tåras av ansträngningen, och funderar allvarligt på att be Beatrice och Evie om en rejäl löneförhöjning. 

Men vid viss eftertanke så är det ju jag själv som betalat för detta!




Det färdiga objektet, men när?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Butiken som helst inte sålde

  Vårrengöring. Fri bild från Pixabay.com När jag drar omkring på min motvilliga dammsugare hemma inser jag att den sjunger/suger på sista ...