fredag 20 september 2019

Höstvandringar på Ornö



Kyrkviken, östra Ornö. Fri bild från Internet.

Som före detta fritidsboende på Ornö åren 1953-2003 vet jag hur vacker och upplevelserik denna södra skärgårdens största ö ter sig under alla fyra årstiderna. Under femtio år har jag upplevt fantastiska ö-vandringar, cykelturer från söder till norr, åkt skridsko på vikar och fjärdar och skidor på vintrarna. Bara Ornö kan ge denna känsla av bitvis orörd vildmark och enslighet. Än så länge, får jag väl tillägga, exploateringsplaner lär föreligga.

Så passa på att uppleva "den hemlighetsfulla ön" mellan Dalarö och Utö, nu när Ornö Skärgårdshotell erbjuder ett vandringspaket med kunniga guider den 11-13 oktober, 2019!  "Ornö i höstkostym" är en upplevelse som ingen kommer att ångra.

Mer information finns på denna hemsida från Ornö Turism och Eltaxikooperativ. 

Väl mött i Ornö-skogen med stövlarna på!









2 kommentarer:

  1. Ja, det vore något att få delta i, men tyvärr går det inte. Litet för mastigt. Du har verkligen fina minnen från denna ö. Jag har nu varit ute på Ornö vid två tillfällen och håller med om att naturen är mycket rogivande. Hoppas få komma dit fler gånger tack vare sonen och hans familj som har sommarstuga där. Kul att du är i gång igen!

    SvaraRadera
  2. Jag hinner nog inte delta själv heller, just de här dagarna i oktober kommer jag stänga till på Runmarö. Men jag lovade min kontakt i turistkooperativet att puffa för dessa vandringar, eftersom det är ett nytt projekt i år. Ska försöka blogga lite oftare, men livet har legat i stiltje på sistone med åtföljande idétorka.

    SvaraRadera

Butiken som helst inte sålde

  Vårrengöring. Fri bild från Pixabay.com När jag drar omkring på min motvilliga dammsugare hemma inser jag att den sjunger/suger på sista ...